از به عبارتي در آغاز با ورود ساخت بك لينك رايگان گوگل تحت عنوان موتور كاوش، بازي جايگاه بندي وبسايت ها در حاصل تغييرو تحول كرد. گوگل با به كارگيري از الگوريتم درجه بندي صفحه هاي، صرفا به كيفيت محتوا براي درجه بندي اكتفا نكرد و ارزيابي ميكرد چه تعداد از تارنما هاي ديگر به آن برگه لينك و پيوند داده اند. با وجود در حدود 20 سال از آن دوران، همچنان يك كدام از شايسته ترين طرز ها براي تشخيص كيفيت تارنما ها، بك لينك و پيوند ميباشد. از پيشين هر چقدر دورتر و به امروز مجاورت خيس مي شويم از اهميت تعداد بك لينك و پيوند كاسته و به اهميت كيفيت بك پيوند ها افزوده ميشود. الگوريتم پنگوئن گوگل فعلا بروي كيفيت لينك و پيوند ها تمركزي بيشتري نسبت به تعداد بك پيوند ها دارااست. بدين معنا به طور تقريب همگي طريق هايي كه مربوط تعدادي سال قبل مي باشند ديگر براي ساختوساز بك لينك و پيوند كيفيت بالا قابل به كارگيري وجود ندارد.
۲. عارضه ها استعمالي موتورهاي كاوش از لينك و پيونددو برهان استعمالي موتورهاي كاوش از پيوند را در ذيل مي بينيم:
براي كشف صفحه ها نو اينترنتبراي امداد به مرتبهبندي يك برگه در نتيجه هاوقتي كه موتورهاي كاوش صفحه ها اينترنت را چك مينمايند، ميتوانند محتواي اين صفحه هاي را استخراج نمايند و آن را به ليست index خويش اضافه نمايند. گوگل براساس اين داده ها ميتواند درجهبندي يك سايت را انجام دهد. بهاين شكل كه موتورهاي كاوش صرفا به محتواي شيت نگاه نمي كنند، آنها همينطور به تعداد لينك و پيوندهايي كه به آن وب سايت يا اين كه برگه از اينترنت بوسيله تارنماهاي ديگر و كيفيت آن سايتها دقت مينمايند. كلاً تارنماهاي با كيفيتي كه به شما پيوند دادهاند، سبب مي شوند كه درجهي شما بالا رود.
۳. گونه هاي تكنيكهاي seoامروزه كيفيت پيوند از اهميت بيشتري نسبت به قبلي شامل است، چون گوگل وبسايتهايي كه پيوندهاي معدود كيفيت و اسپم ساخت و ساز مينمايند را جريمه مينمايد (يا اين كه به اصطلاح پنالتي ميدهد)! براي پرهيز از اخذ پنالتي گوگل، كمپانيهاي بهينه سازي تكنيكهاي كلاه سپيد را در مقابل تكنيكهاي كلاه سياه توصيه مي دهند. اين تكنيكها در حالتي كه به صحت انجام شوند، ريسك و خطري ندارند. بهدنبال اين دو تكنيك را توضيح دادهام:
الف) سئوي كلاه سپيداستراتژيهاي كلاه سپيد (White-hat) تكنيكهاي سئويي ميباشند كه ريسك خيلي پاره اي داراهستند و طبق راهبردهاي اينترنتمسترينگ موتورهاي كاوش مثل گوگل و Bing پباده سازي مي شوند. در واقع كارشناسان سئوي كلاه سپيد از تكنيكهايي به كارگيري مينمايند كه طبق ضوابط موتورهاي كاوش ميباشند و سعي در اين دارا هستند كه شايسته ترين تجربهي كاربري را براي مخاطبان آماده نمايند.
ب) سئوي كلاه سياهسئوي كلاه سياه (Black-hat) از تكنيكهايي استعمال مينمايد كه قانون ها موتورهاي كاوش (شرايطي كه به ما ميگويند از چه شيوههايي براي بالا بردن ترازو بازديد و بهبود درجهبندي سايت خويش به كارگيري كنيم) را براي ارتقا بازديد وب سايت نقض مينمايد. در شكل به كارگيري از اين تاكتيكها، پس از زمان كوتاهي موتورهاي كاوش شمارا تحت عنوان اسپم شناسايي كرده و آنگاه جريمه مينمايند.
ج) تفاوت سئوي كلاه سپيد با كلاه سياهتفاوت مهم سئوي كلاه سپيد با كلاه سياه اين ميباشد كه كلاه سپيد به عبارتي بازاريابي حقيقي وواقعي و صحيح است. غرض مهم كلاه سپيد ارتقاء بازديد و سكوي بالا در حاصل وجود ندارد (هرچند در شرايطي كه به صحت اجرا گردد، درنهايت اين رخداد ميفتد)، بلكه غرض شناسايي نيازهاي كاربر و اجرا كردن تاكتيكهايي ميباشد كه شايسته ترين شم و تجربه را به مخاطب بدهد.
شنبه ۱۰ آبان ۹۹ | ۱۳:۵۹ ۲۱ بازديد
تا كنون نظري ثبت نشده است